På gränsen till ärlighet (Klättra upp igen) är en skolföreställningen och konsert som visar skolungdomar var hiphopen kommer ifrån. Inte genom att säga det, utan genom att visa det. Från rötterna och direktkontakt till hiphopens källa får ungdomar ta del av en konstform som de konstant är omgiven av, men med största sannolikhet inte har en aning om var den kommer ifrån.
På 2020-talet är trap och drill till stor del en avart till hiphop där genren har blivit destruktiv och skrämmande. Riktiga gangstrar skryter i sina låtar om brott de har begått; drogförsäljning, kidnappning och ibland mord. Hiphopens ursprungliga budskap med ”peace, love, unity and having fun” gestaltas utav Dom Fantastiska Få på ett välbehövt sätt där ungdomarna får ”call and respond” till musiken och ta del av optimism, kärlek och positiva budskap.
Skolföreställningen handlar om att kämpa mot alla odds, att använda sig själv som verktyg för att uppnå sina mål och att nå sina drömmar. Föreställningen går igen om resa av mystik och kärlek, funderingar om existens, hiphop då och nu, psykisk ohälsa hos föräldrar som inte förstår, och att slås ner av livet för att sedan resa sig och övervinna dem svåraste hindren. Förutom rap används även monologer och berättelser för att föra fram budskapet.
Berättelsen och den röda tråden berättas av mannen på scenen för att visa att detta har gjorts förut. Att kamp och negativa känslor inte är något nytt. Men genom musicerandet (återigen något man inte säger) och berättandet så påvisar föreställningen att det går att äga sin egen historia utan att leka allan ballan. Det räcker helt enkelt med att vara sig själv.
En lärarhandledning kommer skickas till respektive skola, där lärare och personal får ett par veckor på sig att uttrycka sina önskemål. Beroende på vilket ämne eleverna jobbar med kommer Houman (utbildad lärare på gymnasie-och högstadienivå) kunna att skicka en A4 i korrespondens med lärarna på skolan. Efter föreställningen får man med sig frågeställningarna till eleverna, där lärarna får lärarhandledning till samma frågor
Houman Sebghati är rapparen som startade sin karriär i 165-kollektivet i västra Stockholm under hiphopens gyllene era i slutet av nittiotalet. Han har legendförklarats av kollegor och höjts till skyarna av musikjournalister.
Föreställningarna med bandet Dom Fantastiska Få är unika i sitt slag, med musik som når målgruppen högstadie och gymnasium. Med hiphop som språk talar Houman ett språk som enkelt förför 500 ungdomar i 85 minuter eller mer. Houman har sedan 2010 spelat och musicerat inför denna målgrupp.
Senaste albumet Skuldsaneringen släpptes 2020 med stöd av Kulturrådet och var hans första fullängdare sedan det kritikerrosade Gud för en stund i Stockholm, 2015. Skuldsaneringen gästas av bland annat Eric Gadd, Linda Pira och Adam Tensta. Andra samarbetspartners genom åren har varit Petter, Blues, Ken Ring, Timbuktu, Lilla Namo, Maja Gullstrand, Michel Dida, Albin Gromer och Ison & Fille